Naklejki wodne łapacz snów

Ostatnio pochwaliłam koleżankę, że ma ładną bluzkę. Miała namalowany właśnie łapacz snów do którego były przyczepione połyskujące kryształki. Bluzka prezentowałam się naprawdę okazale, ale właścicielka nie miałam zielonego pojęcia, że ten wzór coś oznacza. Kupiła taką samą komuś w rodzinie i dopiero ta osoba ją uświadomiła. Niestety na wielu ubraniach pojawiają się różne napisy, motywy i nie jesteśmy świadomi, co one oznaczają. Dzięki tej sytuacji przypomniałam sobie o naklejkach wodnych, które znalazłam w szufladzie podczas porządków. 

Legenda głosi, że dziecko indianki miało koszmary nocne i nie mogło spać. Udała się ona do przędzarki w poszukiwaniu rozwiązania swojego problemu. Ta właśnie z gałązek wierzby i włókien bawełny uplotła swego rodzaju amulet. Od tego momentu dziecko spało spokojnie. Ludzie do dzisiaj wierzą w znaczenie różnych amuletów, dlatego łapacz snów stał się modnym a zarazem ciekawym gadżetem.
 Ta niezwykła ozdoba pochodzi z Ameryki Południowej. Indianie wymyślili i tworzyli własnoręcznie łapacze snów, którym przypisywano tajemnicą moc ochrony przed złymi snami oraz wszelkiego rodzaju negatywnymi mocami. 
Wierzono, że amulet zawieszony na łóżkiem chroni śpiącego przed marami sennymi. Według innych wierzeń łapacz snów wieszano nad wejściem do domu, co chroniło domowników przed wszelkim złem. 
Dreamcatcher to ostatnio modny motyw, który pojawia się jako ozdobnik wielu gadżetów, utrzymanych w estetyce boho/etno

Na paznokciach lakier MySecret neon bluberry

A Wy macie swój łapacz snów? 


21 komentarzy:

  1. Śliczne te naklejki :) Uwielbiam ten motyw :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam lapacza, chociaz barfzo mi sie podobaja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne paznokcie! :)
    Bardzo lubię motywy łapaczy snów,
    ale nie mam własnego :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam bluzkę z łapaczem snów. O podaniu już wcześniej czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten motyw :) Śliczne paznokcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czemu, ale jakoś nie mam parcia na ten motyw. Niemniej jednak na paznokciach nie wygląda źle :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam swój łapacz już x lat, ale bardziej dla ozdoby niż z przesądu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie mam łapacza snów ale w sumie chciałabym :) jako dodatek do domu podoba mi się w formie taki zawieszek lub foto obrazu, o ile graficznie jest dobrze zrobiony. na pazurkach też fajnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładne paznokcie :)) pozdrawiam serdecznie :) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnie wyglądają te naklejki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam łapacze, w każdej formie :)
    na paznokciach jeszcze nie miałam

    obserwuje,

    zapraszam do mnie :) https://shbracelets.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie wyglądają te naklejki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super to wyszło jestem ciekawa jak będzie wyglądało to na moich paznokciach mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię łapacze snów w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam malutki łapacz snów, ale nie wierzę w jego "magiczne" działania ;p

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz - w wolnej chwili na pewno Cię odwiedzę.