Swędzenie skóry głowy - uciążliwy problem społeczny.


Swędząca skóra głowy to dość częsty problem, a spowodowany może być bardzo wieloma czynnikami i może mieć bardzo wiele przyczyn. Nie da się ukryć jest to problem społeczny i na dodatek bardzo uciążliwy.

Świąd to odczucie skóry wywołujące drapanie. Może mieć postać uogólnioną lub miejscową. Często powoduje dyskomfort i wpływa na jakość życia. Powoduje nerwowość, drażliwość, wpływa na relacje z otoczeniem.  
Najczęstsze przyczyny swędzenia skóry głowy
● łupież - popularna choroba polegająca na złuszczaniu się skóry głowy.
● sucha skóra głowy, która często jest mylnie diagnozowana jako, łupież. 
● częste mycie włosów mocno drażniącymi i źle dobranymi szamponami oraz ich nieodpowiednie spłukanie. 
● nakładanie zbyt dużej ilości produktów zarówno tych do pielęgnacji i do stylizacji.
● rozczesywanie włosów brudną szczotką, grzebieniem oraz masowanie skóry głowy brudnymi rękami. 
● relacja alergiczna np po farbowaniu
● czynniki zewnętrzne temperatura lub wilgoć 
● przetłuszczone włosy, bakterie, grzyby
● używanie bardzo gorącego powietrza suszarki 
● choroby skóry głowy (łojotokowe zapalenie skóry głowy, grzybica, łuszczyca)
● problemy z tarczycą
● stres, zła dieta 
● zaburzenia hormonalne
● nasza podświadomość


Wszyscy chcemy mieć piękne, zdrowe włosy. Gdy mamy z nimi problem szukamy przyczyn wszędzie, tylko nie w codziennej pielęgnacji. Tymczasem niewielkie zmiany mogą spowodować wielką różnicę. Dermatolodzy i fryzjerzy jednogłośnie twierdzą, że przy tej z pozoru łatwej czynności popełniamy najwięcej błędów. Częstym i bardzo błahym powodem swędzenia skóry głowy jest np: niewłaściwe i niewystarczające spłukiwanie szamponu.


Domowe sposoby na złagodzenie problemu
- Ocet jabłkowy. Niedrogi i niedoceniany produkt w walce o piękne włosy. 1/4 szklanki octu wymieszaj 2/3 szklankami wody. Można stosować w formie płukanki lub przelać do butelki z atomizerem i spryskać skalp. Ocet oczyszcza, ale nie wysusza, przywraca prawidłowe ph naszej skórze.
- Drożdże kuchenne. Można sobie zrobić również płukankę, ale ja rozpuszczałam w wodzie i taką papkę kładłam na skalp po umyciu włosów szamponem.
- Rumianek jako płukanka, ponieważ posiada właściwości przeciwzapalne.


Domowych sposobów znajdziecie o wiele więcej w internecie, ale prawda jest taka, że wszystkie te sposoby przynoszą ulgę na chwilę. Sama się o tym przekonałam.

Gdy swędzi skóra, bezwiednie się drapiemy. Organizm informuje nas, że zaczyna zmagać się z jakąś dolegliwością, ale często nie jesteśmy tego świadomi. Swędzenie może być wywoływane bodźcami zewnętrznymi lub wewnętrznymi. 
Lecząc przyczynę, usuniemy objaw. 


Najczęściej wyszukiwanymi słowami na moim blogu są : wypadanie, sucha skóra, swędzenie. Wiele osób ma z tym problem i przegląda internet w poszukiwaniu złotego, skutecznego środka i najlepiej szybko działającego. O razu mówię nie ma czegoś takiego. Zanim wydamy pieniądze na kolejny preparat warto się zastanowić i zadać sobie kilka pytań. Skoro żaden preparat nie działa, a efektu jak nie było tak nie ma. Czy powodem swędzenia nie jest czynnik wewnętrzny. Często jest właśnie tak, że nie słuchamy organizmu lub nie chcemy go słuchać. Lepiej niestety iść do apteki czy drogerii i kupić kolejny preparat, bo ktoś nam go polecił, niż zadbać o swoje zdrowie, zmienić nawyki żywieniowe. Jeśli ktoś poleca nie znaczy, że sprawdzi się również u Ciebie.

Zanim zaczęłam prowadzić bloga czytałam informacje producenta na opakowaniu. Wszystko Idealnie pasowało do mojego problemu. Rzeczywistość była jednak bardzo brutalna. Kupowałam reklamę i marketing, a w portfelu hulał wiatr. Człowiek uczy się na błędach, ale nie każdy. Ja uczę się na błędach i dzięki popełnionym błędom wyciągam wnioski.

Moja rada, jeśli macie problem ze swędzącą skórą głowy zacznijcie najpierw analizę siebie. Spróbujcie zaobserwować, co może być przyczyną swędzenia. 

W moim przypadku przyczyną okazała się bardzo sucha skóra głowy. Wysuszałam ją myśląc, że mam łupież. Dzięki olejowaniu, nawilżaniu, unikaniu szamponów drogeryjnych udało mi się osiągnąć cel - brak silnego swędzenia. Oczywiście wystarczy jakiś błąd w pielęgnacji i lekkie swędzenie powraca, ale nie jest to, co było kiedyś. Teraz zaczynam drugi etap. Postanowiłam zadbać o siebie wewnętrznie, zmienić nawyki żywieniowe i wtedy przekonam się, czy aby moje problemy nie pochodzą od wewnątrz.


Temat swędzenia skóry głowy jest tak szeroki, że ciężko jednoznacznie stwierdzić przyczynę, a już na pewno nie można tego stwierdzić nie widząc danej osoby.


Piszcie w komentarzu problem, przyczynę, jeśli znacie i jak sobie radzicie. Taka informacja na pewno się komuś przyda.


Niedługo na moim blogu pojawi się więcej ciekawych tematów, które mam nadzieję Was zainteresują. W najbliższym czasie wybieram się na biorezonans.

36 komentarzy:

  1. Też czasem mam ten problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu się zdarzy. Wystarczy jakiś nowy produkt i już swędzenie gotowe.

      Usuń
  2. Mnie swędzi skóra głowy po kosmetykach. W tej chwili wiem już mniej więcej po których szamponach czy odżywkach mam świąd, jakby mi stado pcheł buszowało we włosach i staram się ich unikać. Napewno jeszcze suszarka robi swoje. Ale niestety - włosy suszyć muszę, bo jak schną same to mam siano na głowie a teraz, zimą, wyjście z wilgotnymi włosami na zewnątrz to ryzyko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też używając jakiegoś produktu staram się obserwować efekty. Jeśli nagle zaczyna mnie po nim swędzieć głowa odstawiam, a potem wracam, aby się przekonać czy to on jest powodem.
      Jeśli nie możesz zrezygnować z suszarki, to staraj się nie kierować strumienia na skórę głowy. Ja też używam suszarki, ale przez ograniczenie stosowania szamponów drogeryjnych włosy zmieniły strukturę i dzięki temu nie muszę tak często jej używać. :)

      Usuń
  3. U mnie to związane jest z tarczycą, na razie się uspokoiło i mam nadzieję że nie wróci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam problem i niedługo idę do lekarza.

      Usuń
  4. coś dla mnie.... dzięki za przydatny post :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny post, zwrócę uwagę na kosmetyki jakich używam :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zdarza Ci się swędzenie warto poczynić obserwacje.

      Usuń
  6. Odpukać dawno już mi się nic szalonego i swędzącego na głowie nie działo ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie świąd skóry głowy jest dość częsty co w efekcie skutkuje drobnymi rankami. Jedno to alergia na niektóre składniki kosmetyków (substancje zapachowe) a drugie to prawdopodobnie zmiany hormonów podczas cyklu co powoduje u mnie niewielkie objawy łojotokowego zapalenia skóry. Dopiero dermatolog wpadła na coś takiego i gdy problem się nasila to stosuje specjalny płyn i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie zawsze swędzi po szamponach od garniera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie prawie po wszystkich z drogerii :)

      Usuń
    2. Mnie po szamponie Nivea takie uczulenie spotkało, że unikam ich

      Usuń
  9. Ja mam taki problem, próbuje z tym walczyc. Raz jest dobrze, raz jest źle :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo, może wypróbuję płukankę rumiankową bo czasem swędzi mnie głowa :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dlategoż problemu miałam przerwę z blogiem ponieważ musiałam podleczyć skórę głowy dostałam jakieś uczulenie po różnych kosmetykach jestem alergikiem i nie mogę zmieniać w sumie szamponów no ale cóz :)

    Zapraszam do konkursu

    http://mojmalykuferek.blogspot.com/2014/11/naturalne-zrodo-piekna-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale dobrze chociaż, że wiesz w czym problem jest.

      Usuń
  12. Bardzo dobry post, sama myślałam aby o tym napisać :) Mnie czasami też się odczuć niestety swędzenie skalpu, ale tylko w sytuacji gdy jest on przesuszony..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz również u siebie :) Chętnie poczytam ja Ty to widzisz.
      Przesuszenie i nadmierne przetłuszczenie.

      Usuń
  13. Problem mam zazwyczaj zimą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie jest odwrotnie, bo latem największy :)

      Usuń
  14. Oby mnie nie dopadlo nic z tego ;/

    OdpowiedzUsuń
  15. ja też mam czasami taki problem potrafią mnie podrażnić nawet bardzo delikatne szampony i to rozcieńczone z wodą :(

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawy i przydatny post !

    OdpowiedzUsuń
  17. Polecam poczytać :) Ciekawy i przydatny post
    http://kokardka-mysi.blogspot.com/2014/12/efekty-prawidowej-diagnostyki-wypadania.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+WosyKoloryzacjaPielgnacjaKosmetyki+%28W%C5%82osy.+Koloryzacja.+Piel%C4%99gnacja.+Kosmetyki%29

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam wrażenie, że swędzi mnie głowa wtedy, gdy jest bardzo wysuszona. Stosuję wtedy szampon Emolium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emolium? Stosowałam ten szampon i to co robi z włosami to jakiś koszmar. Stan skóry również nie poprawia się ani trochę. Ogólnie kupiłam go raz i po jednym użyciu wyrzuciłam. W przypadku swędzenia skóry przez dłuższy okres trzeba zrobić odpowiednie badania. Jeśli ktoś jest z Wrocławia to polecam robić w tej przychodni http://www.euroimmundna.pl/zzsk, szybkie i bardzo dokładne wyniki

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz - w wolnej chwili na pewno Cię odwiedzę.