Kosmetyki mineralne w pigułce


Opinie na temat kosmetyków mineralnych są bardzo podzielone. Jest wielu zwolenników, ale nie brakuje też przeciwników. Zwolennicy zachwalają minerały za naturalny efekt, dobre krycie i ukłon w stronę natury. Przeciwnicy natomiast w pierwszej kolejności wymieniają podkreślenie suchych skórek, widoczne niedoskonałości i problem z doborem odpowiedniego odcienia. Według mnie druga grupa nie radzi sobie pielęgnacją skóry twarzy, dlatego nie widząc szybkich efektów (takie daje zwykły podkład) zniechęca się i rezygnuje. Kosmetyki mineralne stają się coraz bardziej popularne i sięga po nie coraz więcej kobiet. Wcale się nie dziwię, ponieważ sama jestem nimi zauroczona. 

Kosmetyki mineralne to minerały pozyskane z ziemi, oczyszczone i drobno zmielone. W ich skład wchodzą czyste minerały np: tlenek cynku, tlenek tytanu, mika i kolorowe pigmenty naturalnego pochodzenia. Im skład jest krótszy, tym kosmetyk jest bardziej naturalny. Po raz pierwszy pojawiły się na rynku amerykańskim i od razu skradły serce wielu kobiet. Początkowo stosowano jest do delikatnej i wrażliwej skóry np.: po zabiegach, ale z czasem stały się bardzo popularne i wiele osób doceniło ich niesamowite właściwości. 



Jak nakładać minerały i o czym warto pamiętać? 

Nakładanie minerałów jest bardzo proste, wystarczy tylko trochę poćwiczyć i nabrać wprawy. Nie bez powodu mówi się praktyka czyni mistrza.

Kosmetyki w 100% mineralne są wyznacznikiem stanu naszej skóry. Jeśli po aplikacji podkreślone są suche skórki, widoczna jest pudrowa konsystencja konieczne jest odpowiednie odżywienie i nawilżenie skóry.
● Wybór odpowiedniego odcienie, zwłaszcza przez internet nie jest prosty, dlatego koniecznie trzeba poszukać kosmetyków stacjonarnie lub zamówić na pierwszy raz kilka próbek.
● Przed przystąpieniem do aplikacji należy bardzo dobrze oczyścić skórę twarzy i nałożyć krem nawilżający, któremu dajmy chwilę czasu na wchłonięcie się. Nie powinno się przyspieszać tego momentu, ponieważ im lepiej krem się wchłonie, tym lepiej nasz podkład będzie wyglądał. Kosmetyki mineralne lubią podkreślać suche skórki, które są wynikiem niewłaściwej lub nieodpowiedniej pielęgnacji. Jeśli podkład podkreśla nasze niedoskonałości koniecznie trzeba wprowadzić systematyczną pielęgnację polegającą na: złuszczaniu, tonizowaniu i nawilżaniu.
● Jeśli skóra ma tendencję do przetłuszczania się to przed aplikacją podkładu można zastosować puder. Jeśli cera jest sucha można spryskać twarz przed wodą termalną tak, aby osadziła się mgiełka. Pozwoli to na lepsze stopienie się podkładu ze skórą i unikniecie ewentualnego przesuszenia.
● Warto zainwestować w specjalny pędzel o zbitym, miękkim włosiu. Najlepszy jest typu kabuki lub flat-top. Osobiście nie wyobrażam sobie aplikacji czymś innym niż pędzel.
● Aplikacja: Wystarczy wysypać trochę produktu na denko, zanurzyć pędzel, strzepać nadmiar i zaaplikować na twarz okrężnymi ruchami lub stemplując. Lepiej jest nałożyć kilka cienkich warstw, niż jedną bardzo grubą, która nie będzie wyglądać ładnie. Kosmetyki mineralne można nakładać również na mokro spryskując pędzel wodą termalną lub dodając do kremu zwłaszcza, jeśli nie potrzebujemy mocnego krycia.

Główne zalety kosmetyków mineralnych:
- są naturalne, pozbawione konserwantów, środków barwiących i zapachowych., a w skład wchodzą czyste minerały.
- nie zawierają talków, olejów , wosków, silikonów
- nie zatykają porów, pozwalają skórze oddychać, pomagają skórze problematycznej
- są wydajne i mają nieograniczony termin ważności
- wyglądają naturalnie, ponieważ idealnie dopasowują się do koloru skóry.
- stanowią naturalną ochronę przed promieniem słonecznym
- polecane do każdej karnacji niezależnie od karnacji czy typu cery

Oczywiście bardzo wiele firm drogeryjnych wprowadza pseudo minerały, ponieważ jest moda na styl eco i naturalność. Koniecznie zwracajcie uwagę na skład.

Bezapelacyjnie kosmetyki mineralne stanowią przełom w makijażu, który pozwoli niejednej z nas zachować świetny wygląd przez cały dzień bez zbędnych wyrzeczeń. 
Gorąco polecamy miłośniczką szyku i naturalnego wyglądu. 

Mam niesamowitą ochotę wypróbować kosmetyki marki BelláPierre. Używał ktoś może ?



Jakie kosmetyki mineralna najbardziej lubicie ?


38 komentarzy:

  1. Jeszcze nie zaczęłam na poważnie mojej przygody z makijażem, ale jeśli będę miała taką możliwość, to rozpocznę ja Od kosmetyków mineralnych. Szkoda mi mojej twarzy na coś innego :D na razie stawiam głównie na pielęgnację, o makijażu poważnie pomyślę dopiero za jakiś czas. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie miałam przyjemności używać kosmetyków mineralnych, zbieram się i zbieram do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety nie używałam żeby się wypowiadać, chociaż ogólnie podkładów nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedyś pisałąm o produktach mineralnych i gdyby tylko były nieco tansze myślę, że bym kupowała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, jak pisałaś. Są zwolennicy tego typu produktów i przeciwnicy. Ja z natury mam bardzo suchą skórę, jestem kosmetologiem, więc o skórę delikatnie mówiąc "dbam", po wykonaniu analizy skóry rzekomo poziom nawilżenia mam bardzo dobry, ale suche skórki to u mnie norma. I dlatego kosmetyki mineralne kompletnie się u mnie nie sprawdzają. Pozdrawiam serdecznie, dodaję do obserwowanych i zapraszam do obserwacji mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie używam kosmetyków mineralnych :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo polubiłam mineralne kosmetyki, szczególnie podkłady :) Najbardziej lubię chyba te z Neauty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Neauty mam próbki, ale jeszcze nie stosowałam

      Usuń
  8. Uwielbiam kosmetyki mineralne obecnie stosuje z Lili Lolo i jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Narazie nie miałam kontaktu z kosmetykami mineralnymi, ale nie wykluczam go.

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nie używałam, ale pomysł z krem jest ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W poniedzialek zamawiam próbkę Annabelle Minerals i mam nadzieję, że polubię tego typu podkłady :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak wykończę podkłady, które aktualnie posiadam, to mam zamiar przetestować minerały :) Aczkolwiek to nie tak łatwo z tą pielęgnacją - niektóre osoby mają ekstremalnie suchą skórę i naprawdę bardzo trudno jest się pozbyć skórek. Nie mówiąc o osobach z typem atopowym :) Myślę, że to tak, jak z każdym kosmetykiem - mają swoich zwolenników i przeciwników, po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja rzadko ich używam.
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię Twoje posty takie właśnie bardziej informacyjne.
    Nie używałam jeszcze nigdy prawdziwych naturalnych kosmetyków mineralnych ,ale mam wielką ochotę je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam te kosmetyki!!!!!
    SUPER

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jeszcze nic nie używałam, ale na pierwszy ogień chyba pójdą róże :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie używałam nic mineralnego, skusiłam się na produkty drogeryjne na promocji w Rossmannie i żałuję, bo oczywiście mnie wysypało - a tak chciałam mieć podkład pachnący owocami... :D Zrozumiałam z tego posta, że te podkłady nie matują dobrze i to mnie zmartwiło - to jak to jest?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minerały dają efekt promiennej skóry
      U mnie dzięki stosowaniu minerałów skóra przestała się przetłuszczać, a tym samy świecić
      W każdej chwili w ciągu dnia można dołożyć trochę produktu lub omieść samym pędzlem kabuki
      Efekt jest naturalny i dla mnie rewelacja :)

      Usuń
  18. Powiem tak, nigdy nie przykładałam specjalnej wagi do kosmetyków, które używam - mają spełnić swoje zadanie na wielkie wyjście - codzienność nie zmusza mnie póki co do kompletnego makijażu. Ale nad tymi mineralnymi się pochylę - ale wcześniej, zadbam o nawilżenie mojej skóry - szukam idealnego kremu do nawilżania i mam z tym lekki problem...;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio odkryłam kremy z pharmaceris, choć nie wiem czy są one takie naturalne - muszę, to sprawdzić
      Bardzo je polubiłam, bo nie odczuwam efektu ściągnięcia, po nałożeniu

      Usuń
  19. Ja jeszcze nie używałam mineralnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Od 3 lat tylko minerały ♡ uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny post, mnóstwo przydatnych informacji! coraz częściej zastanawiam się nad mineralnymi i pomału zacznę je wprowadzać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam wielką ochotę na matujący podkład Annabelle Minerals :) W końcu zamówię, ale coś mi się to chciejstwo ociąga.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam wersje kryjącą i według mnie jest dużo lepsza. Matujący moją buźkę wysusza, a tym samym potęguje błyszczenie się .

      Usuń
  23. Nie miałam nigdy mineralnych kosmetyków, widzę że trzeba będzie spróbować:))

    OdpowiedzUsuń
  24. To bardzo przydatny post, szczególnie dla takich sierotek jak ja, które o mineralnych kosmetykach nie mają pojęcia. Jeśli znajdę stacjonarnie jakiś sklep w okolicy, z pewnością się rozejrzę. Albo zamówię próbki on-line :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z minerałków mam cień Annabelle Minerals i uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeszcze nie próbowałam minerałów ale przymierzam się do kupna :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Muszę przyznać ( ze smutkiem ! ) że jeszcze nie miałam przyjemności używania kosmetyków mineralnych, ale od dawna są na mojej chciej liście; )) A jak o nich czytam to normalnie mam ochotę od razu zamówienie robić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam
      Zwykły podkład nakładam tylko na specjalne okazje, a na co dzień tylko minerały :)

      Usuń
  28. Kosmetyki mineralne będę testować za jakiś czas. Już od dawna chodzą za mną. Drogeryjne podkłady nie są dobre dla mojej skóry, strasznie zapychają

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie używałam kosmetyków mineralnych, ale szykuje się na ich zakup :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wiem, ze wiele osób je chwali, ale ja rzadko użwam tradycyjnych podkładów i pudrów :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przydatny post.
    Ja nie używam kosmetyków mineralnych, bo jakby to powiedzieć nie maluję się ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Mam parę od ecolore i sobie chwalę :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Miałam kiedyś ale nie potrafiłam pracować z takim produktem. Może teraz poszłoby mi lepiej, zastanowię się nad zakupem jakiegoś minerała.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz - w wolnej chwili na pewno Cię odwiedzę.