Kody, rabaty, bonusy i promocje - czyli jak przyciągnąć kupujących.

 W dzisiejszych czasach zarówno w internecie, jak i stacjonarnie funkcjonuje tysiące sklepów. Konkurencja jest ogromna, ale tylko najlepsi w swojej branży mogą przetrwać. Marketing prowadzony na wysokim poziomie może przynieść wiele korzyści, dlatego sklepy wszelkimi sposobami próbują zachęcić kupujących do zrobienia zakupów właśnie u nich. Jedną z najpopularniejszych metod pozyskania potencjalnego klienta, jest zaoferowanie mu rabatu lub bonusy. Sama często korzystam z tej formy promocji, bo wolę, aby moje zakupy były konkretne, tańsze, niż zawierały nikomu niepotrzebne gratisy i inne pierdoły. 

Wydawać by się mogło, że samo prowadzenie sklepu on line jest mega proste. Wystarczy zrobić piękne zdjęcia, wystawić towar, opatrzyć go ciekawym opisem i patrzeć jak sprzedaż rośnie w zawrotnym tempie. Niestety tak to nie działa. Aby pojawił się zysk musimy sami go sobie wypracować. Chyba nikogo nie zdziwi fakt, że cena stanowi kluczowe kryterium podczas wyboru sklepu w którym dokonamy zakupu. Jeśli jesteśmy czymś zainteresowani, to pierwszym naszym odruchem będzie sprawdzenie ceny w konkurencyjnych sklepach. Gdy już ją sprawdzimy, to najprawdopodobniej wybierzemy produkt w najbardziej korzystnej cenie dla nas. Przecież nikt nie lubi przepłacać. Warto zdać sobie sprawę, że oferując klientowi niższą cenę zwiększamy swoją szansę na zysk. 

Aby skutecznie zachęcić potencjalnego kupującego do zakupów, sklepy wprowadzają szereg różnych promocji, obniżek cenowych. Poniżej przedstawię kilka z nich: 
- Zniżka na pierwsze zakupy – Taki rabat zazwyczaj łączy się z zapisaniem do newslettera. Stosują go głównie nowe sklepy, które dopiero budują bazę swoich klientów. Jest duże prawdopodobieństwo, że osoba taka wrócić i pozostanie z nami na dłużej. 
- Kupon rabatowy na kolejne zakupy. Jeśli udało nam się pozyskać klienta, warto aby jego przygoda ze sklepem, trwała dłużej. Wraz z pierwszym zamówieniem często otrzymujemy kupon na kolejne zakupy. Czasem dołączony jest do przesyłki w formie wizytówki, ulotki ( np. 10 zł) lub otrzymujemy go na meila. 
- Sezonowe promocje. Najczęściej stosowane wraz zakończeniem sezonu ( letniego, zimowego itp.) oraz w okresie wzmożonego zainteresowania zakupami ( Boże Narodzenie). Wiele sklepów organizując wyprzedaż na zakończenie sezonu zwiększa szanse na pozbycie się zalegającego asortymentu. Dzięki temu możemy upolować np: stroje kąpielowe ze zniżką nawet -50% i wykorzystać je w przyszłym sezonie. 
- Progi rabatowe oraz punkty przyznawane stałym klientom. Świadomość otrzymania zniżki po przekroczeniu danej kwoty pozytywnie wpływa na kupujących i często dokładamy kolejny produkt, aby spełnić warunki. 
Przykład: 
- przy wartości zamówienia powyżej 100zł – 5% 
- przy wartości zamówienia powyżej 200zł – 10% 
- przy wartości zamówienia powyżej 400zł – 20% 

Zbierając punkty również zyskujemy np. gratisowy produkty przy kolejnych zamówieniach lub stały rabat. 

Stosowane rabaty, bonusowe promocje i inne tego typu okazje pozwolą nam zwiększyć sprzedaż. Zanim jednak zaczniemy eksperymentować warto wszystko dobrze przemyśleć. Klient powinien być zadowolony, a my nie możemy być przy tym stratni. 

Jeśli lubicie kupować okazyjnie, warto odwiedzać strony zbierające kupony ze wszystkich sklepów. Dzięki temu macie pewność, że nic Was nie ominie. 
Gdybyście jednak chcieli iść o krok dalej warto zainteresować się bonusami bukmacherskimi (tu szczegółowe info: https://www.legalsport.pl/bonusy-bukmacherskie/co-to-jest-kod-bonusowy-legalsport/). Widziałam, że rozdają promocję. Można otrzymać 20zł, 25zł czy nawet 400 albo 1500zł. 

Co trzeba zrobić? Wystarczy założyć konto które jest bezpłatne (najlepiej u legalnego bukmachera), zasilić konto i zagrać albo za bonus bez depozytu który daje nam bukmacher albo za bonus powitalny który bukmacher dorzuca nam do tego co sami wpłaciliśmy. Najbardziej popularną opcją dla nowych osób jest zakład bez ryzyka, gdzie nie tracimy całej kwoty w przypadku pudła, a tylko podatek 12%.

17 komentarzy:

  1. Promocje zawsze warte uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post! Lubię oszczędzać na produktach

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie interesowałam się zakładami bukmacherskimi. Bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No któż nie lubi kupować taniej i oszczedzać na tym jak nie My!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki promocjom, my kobiety mamy dużo lepsze samopoczucie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bukmacheria nigdy mnie nie interesowała, ale widzę że warto zainteresować się tym tematem i coś na tym zarobić

    OdpowiedzUsuń
  7. Chociaz zadko korzystam ze stricte promocji, to fajnie jest wiedziec ze takie sa :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też lubię oszczędzać i często korzystam z różnych platform.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że mają takie promocje. Też wolę dostawać zniżki i rabaty, zamiast gratisów. Może w końcu się skuszę na zakłady bukmacherskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Często korzystam z różnego rodzaju promocji czy kodów rabatowych. Od razu wyrzuty sumienia po zakupach mniejsze. ;) ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. mam kolegę który bawi się w takie zakłady, ja nie mam do tego głowy :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja siostra wszystko kupuje na promocjach i z kodami z różnych stron.

    OdpowiedzUsuń
  13. Korzystam z takich aplikacji

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zawsze sprawdzam kody rabatowe itp. Zbieram też punkty w kilku sklepach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz - w wolnej chwili na pewno Cię odwiedzę.